nedeľa 31. augusta 2014

Recenzia: CITADELA

Základné informácie:

Počet hráčov: 2-7
Veková skupina: od 10 rokov
Doba hrania: 30-45 minút
            Rozmýšľali ste niekedy nad tým, aké by to bolo vlastniť mesto? Aké postavenie by ste v ňom zaujali alebo aké budovy by ste postavili? Alebo máte jednoducho radi intrigy a radi ničíte ľuďom ich plány? V tejto premyslenej hre je vaším cieľom postaviť, čo najväčšie a najbohatšie mesto, avšak na začiatok si musíte starostlivo zvoliť svoju postavu. Každá postava má svoju špeciálnu vlastnosť, ktorú sa samozrejme snažíte využiť vo svoj prospech. Veď predsa, kto bude mať postavených prvých 8 budov, vyhráva. Poviete si, že postavenie 8 budov je jednoduché, ale to ste na omyle. Postavy totiž dokážu vaše získané zlatky kradnúť, vyberať dane, začínať kolo alebo vám zrušiť ťah. Práve preto je táto hra plná nečakaných zvratov. Niekedy sa jednoducho musíte podvoliť vôle postavy a oslovovať ju „Vaše veličenstvo“ a za všetko ďakovať.
            Hru začína najstarší hráč výberom svojej postavy. Zvyšné postavy posunie ďalším hráčom, ktorí si nejakú vyberú. Už výber postáv možno považovať za menšiu nespravodlivosť, pretože poslednému hráčovi pripadne posledná postava bez možnosti výberu. Medzi kartami budov sa nachádzajú obyčajné budovy ale i budovy, ktoré vám prepožičiavajú špeciálnu vlastnosť.
            Podľa môjho názoru je táto hra nesmierne zábavná, hlavne vtedy, ak ju hrá viacero hráčov. Nikdy totiž neviete, čo vás čaká. Zbytočne si plánujete stavbu budovy, keď je možné, že vás niekto okradne, alebo vám znemožní váš ťah, alebo ešte horšie vymení si s vami karty. Túto hru určite odporúčam s tým, aby ju hrali 4-7 hráči. Má rýchly spád a človek sa pri nej nenudí.